255 බස් රථය කොට්ටාවට සේන්දු වෙනවාත් සමගම කන පැලෙන්නට වහින්න පටන් ගත්තේය. මුළු ගමනම ඉබ්බෙක් මෙන් ලෑටි ගගා ආ බස් රථය, ඉතිරි ටික ද මගේ මොකෝ මෙන් යන්නට විය. Bus Stand එකට එන විට ඔළුත් කෙලින් කරන් ඉන්නට බැරිතරම් වැස්සය. “ මීට හොඳයි උඹ බර කරත්ත license එකක් ගත්ත නම් “ වැනි සුහදශීලි බැල්මක් driver අයියට හෙළා බසයෙන් බැසගත් මම ලඟම වූ පොඩි කඩයකට රිංගුවෙමි.
කඩයක් කිව්වට එය කඩයක් නොව යන්තමින් ඇටවූ වහලක් යටවූ බුලත් කඩයකි. මා ඇතුළුවූ විගස කඩයේ සිටි මනුස්සයා සුහදශීලිව මා හා සිනාවිය.
ඔහු හීන්දෑරිය. ගිනි කූරක් වැනි වූ උඩු රැවුලකි. ඉිතිරිවූ කොණ්ඩය හොඳින් පස්සට පීරා ඇත. පරණ වුවත් හොඳින් සේදූ බැනියමකි. නිරාවරණය වූ වම් බාහුවේ උඩින්ම “ ශ්රියාණි “ නම් පච්චයකි. ඊට යටින් “සුනිල්“ සහ “ නිමල්“ ය. මුළු ආදරණීය පවුලම ඔහුගේ අතේය.
“ පුතා විටක් කනවද ? “ ඔහු බුලත් වටිටිය දිගු කළේය.
“ අංකල් මගේ තියෙන තුට්ටු දෙකටත් කෙලවන්න නේද යන්නේ “ යැයි සිතමින් මම සාක්කුවට යැවීමි.
ඔහු “ සල්ලි එපා පුතා. කන්නකො “ යැයි කීවේය.
දැම්ම වැස්ස පායන පාටක් නොවූ නිසා මම හා කීවෙමි.
ඔහු බුලත් කොළයක් ගත්තේය. පුවක් කෑල්ලක් තිබ්බේය. එකවර පෙට්ටි හතර පහකට අත දමා මොනමොනවාදෝ කලාවකට ඉස්සේය. මේ මොනවද යකෝ මේ දාන්නේ. මම අන්දමන්ද වී ගියෙමි.
“ මොනවාද අංකල් මේ“
“ මේ කොත්තමල්ලි, මේ සූදුරු, මේ මාදුරු,මේ සූකිරි, මේ ඉඟුරු පියලි, මේ මත එනසහල් , මේ කරාබු නැටි................ මේක නියම සිංහල විටක් පුතා............. තව දාන්න ජාති තියෙනවා. එහෙම වුනොත් 20 ට දෙන්න බැහැ. 50 ක් වත් ගන්න වෙනවා.............. නැවත දත් 32 ම පෙන්වා සිනා සෙමින් ඔහු විට දික් කළේය.
හැපුවේ දෙපාරය. කන් දෙකෙන් දුම් පිටවිය. අවුරුදු ගාණත් බීවූ ඉංග්රීසී බෙහෙත් වලට ගල් වූ පපුවේ සෙම ටික කැඩීගෙන ගියේය. පිට දිගේ හීන් දාඩිය රැල්ලක් බේරුනේය. සැබවින්ම එය සිරා බුලත් විටකි.
මේ බුල්ත් විටේ රසට සහ ඔහු කී වචනයකට මාගේ අළු පාට සෛල උත්තේජනය විය.
“ නියම සිංහල විටක් “ මම මේ වචනය ඇසු දෙවන වරයි. මීට පෙර මෙය කීවේ පරිසර වේදියෙකි. ඒ සිංහරාජයේදි වැඩමුළුවකට අප හා එක්වූ සම්පත් දායකයෙක් වූ රාහුල අයියාය.
“ නියම සිංහල බුලත් විට කියන්නේ නියම prevention habit එකක් .. ඒ මිනිස්සු over dose නොවෙන්න කංසා දැම්මා.....................
ඒ හින්දා තමයි කැළෑ උණ වගේ වසංගත බෝ නොවුනේ.................
එය සත්යයකි. 1806 දි උඩරට ආක්රමණය කිරීමට ගිය නැපොලියන් බොනපාට්ට පාට් දැමූ බි්රතාන්ය ජාතික හමුදාවෙන් ¾ ක් බලන දුර්ගය පාමුල මිය යන්නේ කැලෑ උණ නිසාවෙනි. එහෙත් සිංහල ගරිල්ලා සේනාව කිසිදු උපද්රවයකින් තොරව සටන් කරන්නේය..................
“සුද්දෝ මුල්ම පනත් ගේන්නේ අපිව අඩපණ කරන්න............... අංගම් සටන් තහනම් කිරීමේ පනත, කංසා වගාව තහනම් කිරීමේ පනත .. මේ හැම එකකින්ම අපිට තිබූ ආරක්ෂාව නැතිවෙලා යනවා “ දිනක් A/L Project එක කරන දවස් වල ඥානේන්ද්ර සර් කි කතාවක් මට මතක් විය.
සුද්දන් ප්රශ්නයක නියම මූල බිජය සොයන්නට දක්ෂය. එය ඉතා සූක්ෂම ලෙස ඉවත් කරන්නට ද ඔවුහු දක්ෂය. ඩොයිලිගේ සිට හැම සුද්දාටම මේ තියරිය පොදුය. එහෙත් ඔවුන්ගේ වෛද්ය විද්යාවට මෙය අදාල නොවේ. ඔවුන්ට පපුව එක unit එකකි. ඇස තව එකකි. එහෙයින් ඔවුන්ගේ වෛද්ය විද්යාවේ failures රැසකි.
“ වෙදඟිල්ල බලලා ඕනම ලෙඩක් කියන්න පුළුවන්.............. ඒකයි ඒකට වෙදඟිල්ල කියන්නේ, මේ ඇඟ කෑලි ගොඩක් නොවේ, තනි දෙයක් ........ “ A/L Project නිසා දැනගත් “ යකා වෙදාගේ දියණිය “ හමු වන්නට ගිය මොහොතේ ඇය පැවසුවාය..................
“ සැබවින්ම අපට ලංකාවේ ජිවත් විය යුතු විදිය අමතක වී ඇත. අප දැන් වාසේ හැටියට දේසේ සාදයි“
මේ පඬිකම් කියන මට ද ඕවා කරන්නට අමාරුය. ඔළුව කැක්කුමට මතක් වෙන්නේ Panadol ය. අඩුම තරමේ අප මේවා අදට ගැලපෙන්න අන්වර්ථනය කරන්න try කරන්නේ නැත. මට දිනක් පත්තරයක තිබූ කතාවක් මතක් විය.
“ The bridge on the ricer quire“ චිත්රපටිය රූපගත කිරීමට පැමිණි හොලිවුඩ් නළුවෙකුට උණ ගැනී කිතුල්ගල ගැමියෙකු කොත්තමල්ලි වඩියක් දී ඇත. මැරි මැරී සිටි නළුවා වරුවෙන් පණ ගසා ඇත.
“ මේක ඇමරිකාවේ තිබ්බා නම් අද අප ජීවත් වෙන්නේ කොත්තමල්ලි වලින් පවුඩර් හදලා විකුණලා “ ඔහු කියා ඇත.
..................
දැන් වැස්ස තවත් වැඩි කර ඇත. මම ඔහේ කල්පනාවේ වැටී උන්නෙමි. මේ අතර මා මෙන්ම වැස්ස අසරණ කරන ලද මැදි වියේ ගැහැණු කෙනෙක් ද කඩයට ගොඩවිය.
“ නෝනා කනවා නම් බුලත් විටක් කන්න. සල්ලි එපා......... “ මට කී කතවා ඔහු ඇයට ද කීවේය. Tint glass දමා Coco Channel ගේ Duplicate hand bag එකක් දමා සිටි ඇයට බුලත් විටක් දික්කර අංකල් වැඩ වරද්දා ගන්නට යන බව මට වැටහිණි.
:- / මෙන් කට ඇද කළ ඇය අඩියක් ඉවතට තැබුවාය.
ඇයගේ ප්රතිචාරයට ඔහුගේ සිත රිදුනු බවක් මම දුටුවෙමි.
“ මෙතේනට ආවම ඉතින් මට බුලත් වලට වඩා දෙයක් දෙන්න නැහැනේ පුතා ............. “
සරල සිංහල දැක්ම ඒ වැකියේ සංක්ෂිප්ත විය. එහෙත් වාසේ හැටියට දේසේ හදන අපට දේ සේ හැටියට වසන්නන් අමුතුය.......
තව බුලත් විටක් මිලදී ගත් මම අඩුවූ වැස්සට යටින් යන්නට පිටත් වුයේ අංකල්ගේ අව්යාජ සිනහවක් හා salute එකක් ලබමිනි.
සරල යැයි සිතනා බොහෝ දේ තුල ගැබ්ව ඇති සරල නොවූ බව පාඨකයාගේ මනසේ විවිධ මානයන් ඔස්සේ චිත්තරූප මවන්නට රචකයා සමත් වීම...........
ReplyDeletemaxxa machan...
ReplyDelete